Zdrowe ciasteczka gryczano – orzechowe.

W ostatnim czasie mój organizm zasypywany mnóstwem śmieciowego jedzenia, przetworzonymi produktami, cukrem, gotowymi daniami i tak dalej – najzwyczajniej odmówił mi posłuszeństwa. Od jakiegoś czasu jestem więc na przeróżnych dietach zdrowotnych. Odkryłam również zdrowe zamienniki składników, których używałam wcześniej.  Między innymi staram się wyeliminować cukier oraz pszenicę. Chciałam Wam przedstawić zdrową alternatywę na ciężkostrawne i pełne chemii ciastka. Składają się głównie z mąki gryczanej. Mąka gryczana ma wiele wartości odżywczych, a przy tym niski indeks glikemiczny – nie powoduje gwałtownego skoku cukru we krwi i jest bogata w aminokwasy. I przede wszystkim może być spożywana przez osoby nietolerujące glutenu.

Przepis jest modyfikacją pysznego przepisu na pieguski autorki Katarzyny Gurbackiej – z jej książki pt. Gryczane pyszności.

Wszystkich składników oprócz mąki daję mniej więcej „na oko”.

1 szklanka mąki gryczanej, 1 szklanka mąki migdałowej lub mąki kokosowej (obie nadają inny posmak ciasteczkom), 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej lub 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 2 jajka, 2-3 łyżki oleju kokosowego (zdrowy zamiennik zwykłego oleju), mały kubeczek gęstego jogurtu naturalnego, 2-3 łyżki miodu ( w zależności jak słodkie chcecie ciastka) – można więcej jeśli nie liczycie kalorii, garść posiekanych na kawałeczki orzechów laskowych i migdałów, klika pokrojonych na kawałki daktyli oraz 2-3 łyżki wiórków lub płatków kokosowych. Wszystko mieszamy na gładką masę. Wykładamy łyżka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy około 12 minut w temperaturze 180 stopni. Można nieco dłużej jeśli chcecie bardziej chrupiące.

IMG_20160429_105631

 

Ciasteczka są niezbyt słodkie, ze zdrowych, wartościowych składników i pyszne :).

Smacznego.

A.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail